Moga sepanjang pengembaraan, rohani mewangi..

Thursday, January 14, 2016

Travelog Jejak Masjid UK #6: Hasanah TV

| SANGLANG

Saya lewat bertemu Team Hasanah TV di Lapangan Terbang Kuala Lumpur. Maaf kalian, saya tak uruskan tiket bas ke Kuala Lumpur hari ini. Tetapi masa sekitar 2 jam bersama ini amat bermakna dan penuh dengan ilmu dan motivasi baru. 


-Dia ni khazanah yang kita kena korek

+Tidaklah kak. Saya tidak ada apa pun. Saya tak kongsikan pasal travel saya. Ini rezeki Allah bertemu kalian. Ruang saya berkongsi dalam bentuk team.

-Hehehe. Sekarang kita guna ‘KembaraKauAku (KKA)’ ni utuk kerjasama kita. Untuk trip seterusnya kita gunakan ‘Jejak’ KKA ni untuk branding.

+Setuju lepas ni kita buat ‘Jejak Masjid Singapura II’, Jejak Hamka dan lain-lain.


Mereka, entah ramuan apa terkandung dalam dedikasi dan ukhuwah antara mereka. Mereka adalah team yang berimpian besar untuk memiliki Siaran TV sendiri suatu masa nanti. Mulai penyiarannya dengan medan Youtube sebagai wadah perkongsian dokumentari buat ummah. Terima kasih kalian kerana sudi bekerjasama dengan KKA dalam misi memaknakan nilai sebuah pengembaraan.




KembaraKauAku (KKA); Pengembaraan kau juga pengembaraan ku, begitu juga sebaliknya.  Sama ada engkau atau aku yang memulai pengembaraan dahulu, lalu berkongsi, dapatlah kita mengembara dengan perkongsian itu.  KKA mengetengahkan idea bagaimana memaknakan pengembaraan yang seimbang dari segi rohani dan fizikal. Terasa bermakna ketika berkongsi dan mendapat faedahnya bersama buat makanan jiwa.

‘Jejak’ pula, kata pokok bagi semua tajuk projek pengembaraan yang ingin kami anjurkan. Menjejak cebisan-cebisan jiwa yang tersebar di merata lipatan bumi, menjejak sejarah dan sirah buat pengajaran, dan menjejak ilmu pengetahuan dalam mendapat redha Ilahi.

KFC & EPOK-EPOK, KLIA
When Hasanah TV meet KKA
Everything just about Travel

0 diskusi:

Post a Comment

Pengembara

Minum Kopi

Powered by Blogger.