Moga sepanjang pengembaraan, rohani mewangi..

Thursday, April 7, 2016

Travelog Bintang 28 #1: Menulis Lagi

Mengemas buku-buku pelbagai genre ke dalam rak buku yang baru hasil dari aturan bebata dan pepapan milik bapak. Termasuk buku-buku hasil tulisan tangan sendiri, ada yang kemas, compang-camping, penuh semangat, penuh geram dan pelbagai cerita. Mereka terbahagi kepada dua; kisah tahunan seorang mahasiswa mulai sekitar tahun 2009, Juga kisah perjalanan anak kampung ke banyak daerah asing. 

Semakin membesar bilangan tahun, semangat pada penyampaian tulisan semakin memudar. Ketawa sendiri membaca travelog sendiri. benar kata orang lama, memori perjalanan tak semua akan melekat di kepala, kalau ada pun tak selengkap yang asal. Dengan menulis, memori berkongsi di lain medium. Baik untuk perkongsian kepada medium yang lebih luas dan baik untuk diri ini
yang tua nanti.

Suka. Lucu. Bahagia membaca kembali kisah perjalanan lalu. kembali menulis ringkas dalam travelog peribadi, Walaupun tak banyak berkongsi di sini, moga suatu hari nanti terkongsi lagi dari penulisan pada buku harian. Semua kisah pengembaraan kecil bagi seorang anak kampung Sanglang; Travelog Bintang 28. 


Hadiah sebuah buku juga hadiah sebuah pengembaraan. 
Begitu juga berkongsi buku dan cerita. 
Cuma cerita tak terbuku lagi, diri sendiri menjadi buku. 
Bintang Husna | 4 Apr 16

0 diskusi:

Post a Comment

Pengembara

Minum Kopi

Powered by Blogger.